ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور: کسی نمی‌تواند جامعه پزشکی را به کم‌کاری متهم کند

  • کد خبر: ۲۰۲۰۱۱
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور: کسی نمی‌تواند جامعه پزشکی را به کم‌کاری متهم کند
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پیچیده‌ترین و دشوارترین اعمال جراحی در کشور انجام می‌شود، نمی‌تواند جامعه پزشکی را متهم کند که کم‌کاری کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رئیس‌زاده روز دوشنبه (۴ دی ۱۴۰۲) در نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه هنوز بحثی در مورد تعیین تعرفه‌های پزشکی و لحاظ قیمت تمام شده در شورای عالی بیمه مطرح نشده و این بی تفاوتی نسبت به امر مهم تعرفه، عجیب است.

رئیس‌زاده تصریح کرد: با توجه به بی توجهی نسبت به این امر مهم، برخی ناملایمات را به گردن جامعه پزشکی می‌اندازند و الان چهارم دی ماه است و هنوز برای تعیین تعرفه پزشکی هیچ اقدامی نشده است.

وی اظهار داشت: عدم اجرای سیاست‌های کلان نظام سلامت، بی توجهی به قانون بودجه در خصوص تعیین تعرفه‌های پزشکی و افزایش هزینه‌های درمان به مردم سرریز می‌شود.

رئیس‌زاده افزود: در سایه ورود اظهارنظر‌های غیرتخصصی و هجمه‌های غیرواقعی، مشکلاتی برای جامعه پزشکی به‌وجود آید و عقب گردی در برخی رشته‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در دوران همه گیری کرونا جامعه پزشکی فداکاری زیادی کرد و ۲۰۰ شهید تقدیم کردیم و وظیفه درمانی خود را به نحو احسن انجام دادند و در بحث تربیت نیرو، آموزش در دنیا اقدامات کم نظیری انجام شده است.

وی تصریح کرد: نگرانی دارم که به دلیل برخی تصمیم گیری‌های نادرست، ناسپاسی در جامعه پزشکی ایجاد شود و نباید مورد هجمه قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تأکید کرد: سلامت و نشاط جامعه پزشکی ضامن سلامت مردم است، حرمت آن‌ها نگه داشته شود و انتقاداتی وجود دارد به گوش هستیم، ولی نباید کلیت جامعه پزشکی را تخریب کنیم.

وی با اشاره به کیفیت بالای آموزش پزشکی در کشور افزود: پیچیده‌ترین و دشوارترین اعمال جراحی در کشور انجام می‌شود و بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی‌شود، بنابراین کسی نمی‌تواند جامعه پزشکی را متهم کند که کم کاری کرده است.

رئیس‌زاده تصریح کرد: رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در کشور ایجاد شده و کم کاری نکردیم.

رئیس‌زاده افزود: پیشرفت‌های خوب در بهداشت و درمان داشتیم ۱۶۵ هزار پزشک، بیش از ۵۰ هزار متخصص داریم، بیش از ۲ هزار متخصص خانم داریم و رشد جمعیت کشور دو و نیم برابر شده، ولی پزشکی ۱۰ برابر رشد داشته است.

صندلی خالی رزیدنت‌ها

در ادامه این نشست خبری محمود فاضل، عضو شورای عالی نظام پزشکی نیز در خصوص شرایط شغلی رزیدنت‌ها اظهار کرد: رزیدنت‌ها به فراموشی سپرده شدند به لحاظ آینده شغلی دغدغه‌های زیادی دارد. ممکن است به‌زودی با صندلی‌های خالی در رزیدنتی مواجه شویم، زیرا در برخی رشته‌ها اصلاً ورودی نداریم.

وی افزود: کارگروه فرابخشی متشکل از نظام پزشکی و سایر وزارتخانه‌ها تشکیل شده تا در خصوص پیشگیری از خودکشی در بین رزیدنت‌ها اقداماتی صورت گیرد.

رییس زاده با بیان اینکه تعرفه‌های غیرواقعی و پایین پزشکی عامل اصلی ایجاد زیرمیزی پزشکان می‌شود، اظهار داشت:میانگین رشد تعرفه‌های پزشکی طی پنج سال اخیر حدود ۲۱ درصد بوده درحالی‌که نرخ تورم حدود ۴۵ درصد است.

وی تصریح کرد: ممکن است سیستم درمانی کشور طی سال‌های آینده تبدیل به سیستم کارواشی شود، اگر کسی از زیرمیزی گله‌مند است، باید بداند عامل وقوع زیرمیزی، جامعه پزشکی نیست. عامل آن بیمه‌ها و افرادی هستند که تعرفه جامعه پزشکی را طی سال‌های اخیر پایین و غیرواقعی نگه داشته‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->